Trikcajmo skupaj 1.del – vaja ‘prosi’

Trikcajmo skupaj 1.del – vaja ‘prosi’
julij 17, 2017 Sandra Senica
In Nekategorizirano

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/papysi14/public_html/wp-content/themes/atelier/swift-framework/content/sf-post-formats.php on line 89

Pozdravljeni v prvem delu naše nove serije, od zdaj naprej bomo enkrat mesečno trikcali z vami – vi pa ste lepo vabljeni, da trikcate z nami 🙂 Kot smo že pisali v blogu o trikih, je tovrstna aktivnost vsestransko dobrodošla. Ne samo, da je odlična mentalna stimulacija za naše pasje prijatelje, pomaga tudi pri izgradnji in ohranjanju mišične mase, rehabilitaciji po poškodbah, koordinaciji in vzpostavitvi dobrega odnosa med psom in skrbnikom. Preko trikov lahko kužka s pomočjo pozitivne motivacije naučimo pester spekter vedenj – od samokontrole pa vse do bolj razgrajaških norčij.

Danes si bomo pogledali vajo ‘prosi’. Za nekatere kužke je to bolj, za nekatere pa manj zahteven trik- pomembno je, kako dobro ravnotežje, hrbtne in trebušne mišice ima pes. Vendar vaja dela mojstra, zato lahko tudi s pomočjo preprostega trika vse te stvari izboljšamo. Izgleda prikupno, ni pretežak izziv za učenje in obvlada jo lahko skoraj vsak. Piškotke v roke in na delo!

Trikec začnete učiti z vajo sedi, kužku pa ponudimo priboljške v roki nad glavo. Nagrajujemo vsako premikanje tac navzgor oziroma premikanje težišča nazaj. Z nagradicami ne skoparimo, saj je pomembno, da kuža dobi dovolj povratnih informacij, ali je to, kar počne, zaželeno. Pazimo, da roke ne pomaknemo preveč nazaj in s tem psa vržemo iz ravnotežja. Da se izognemo padcem nazaj ali vstran lahko kužku v začetku nudimo oporo z roko ali pa kar s svojimi nogami. Navadno več časa potrebujejo večji in težji psi, sploh tisti, ki niso tako zelo gibčni. Pri takšnih vajo delamo zelo postopoma in hkrati delamo še druge vaje za ravnotežje in utrjevanje trebušnih in hrbtnih mišic (zelo enostavno lahko začnemo kar s premiki iz pozicije ‘prostor’ v ‘sedi’). Pri vseh psih pa pazimo, da pri treniranju ne pretiravamo – delamo kratke serije s par ponovitvami dvakrat ali trikrat dnevno. Trikec ‘prosi’ izzove nekatere mišice k drugačnemu delovanju, kot so ga vajene, zato lahko s pretirano vadbo povzročimo tudi boleče mišice.

Ko kuža razume, da pomik roke nad glavo pomeni, da sprednji del telesa dvigne, začnemo postopoma uvajati povelje ‘prosi’. Če delamo na tarčo le-to postopoma manjšamo oziroma ukinjamo, ravno tako postopoma za kratek čas umikamo roko s priboljški, če delamo s pomočjo vabe. Ko je razumevanje vaje dovolj dobro, začnemo roko, s katero nagrajujemo uporabljati zgolj za namig pri povelju, nagrajevati pa začnemo iz druge roke, kot jo je pes vajen. Sčasoma dobimo prijeten trikec, ki služi raztezanju in dobremu ravnotežju, ki psu še kako prav pride tudi takrat, ko se prosto sprehaja in ne le pozira za prikupno fotografijo 🙂